Dažnai užduodami klausimai
Čia pateikiame dažnai užduodamus klausimus apie Xado produktus ir jų poveikį. Jeigu nerandate norimos informacijos kreipkitės tel. +370 685 07927 arba el. paštu [email protected].
Puslapio dešinėje yra kategorijos, kurios padės sukonkretinti klausimą.
Tai reiškia, kad revitalizantas padės bet kuriam vairuotojui?
Kontroliniais parametrais, pagal kuriuos galima spręsti apie variklio darbinę būklę, yra kompresija ir alyvos sąnaudos. Apie kritinę variklio būklę gali byloti kompresijos sumažėjimas 20–25 %, lyginant su nominalia norma, jos dispersijos cilindruose padidėjimas daugiau nei 1,5 vieneto ir/arba alyvos sąnaudos, didesnės nei 0,4–0,6 % nuo degalų sąnaudų.
Kritinės variklio būklės ženklai:
- Nominalus kompresijos cilindruose dydis 14 vienetų. Kompresijos dydis kuriame nors cilindre 10,5 ir žemesni vienetai arba kompresija 11 ir 13.
- Variklio degalų sąnaudos – 10 litrų 100 kilometrų, tuo tarpu alyvos sąnaudos – 800 mililitrų ir daugiau 1000 kilometrų. Taip pat apie variklio kritinę būklę byloja 100 % variklio detalių dilimas (detalės sugadintos).
Revitalizantas parodys savo atstatomąsias savybes net tuo atveju, jei variklis ir yra kritinės būklės. Tačiau tokiu atveju, variklio detalių atstatymas iki gamyklinių parametrų gali neįvykti.
Kiek trunka revitalizanto efektas?
Tačiau, ekstremaliomis situacijomis (nutekėjus alyvai, važiavimas pramuštu karteriu) revitalizantas užtikrina Jūsų automobiliui patikimą apsaugą.
Praktika rodo, kad apsauginis sluoksnis išlieka iki 100 000 km ridos. Pravažiavus tiek kilometru, tikslinga pakartoti revitalizacijos proceso. Siekiant palaikyti paviršiaus regeneracines savybes aukščiausio lygio, rekomenduojama naudoti alyvą su atominiu revitalizantu XADO Atomic Oil arba atominius metalo kondicionierius (AMC) su revitalizantu kas kartą keičiant alyvą.
Kaip pajusiu Xado revitalizanto poveikį savo automobiliui?
Variklio darbas pagerėja jau po 50–100 km ridos po produkto panaudojimo.
Vairuotojai subjektyviai pajunta padidėjusį variklio galingumą, greitesnį įsibėgėjimą, elastingumą ir variklio garso pokyčius skirtinguose darbo režimuose. Visi šie pokyčiai atsiranda dėl atstatomojo revitalizanto poveikio, o visų pirma padidinama ir išlyginama kompresija cilindruose.
Visi šie pokyčiai atsiranda dėl ypatingų Xado revitalizanto tepamųjų savybių. Vykstant revitalizacijos procesui, šie pokyčiai tik dar labiau išryškėja, kadangi yra atstatomi pažeisti variklio paviršiai.
Kokio storio yra metalokeramikos sluoksnis, suformuotas revitalizacijos proceso metu?
Revitalizantų unikalumas pasižymi tuo, kad kalbama ne apie atomų sluoksnius, o apie realius mikronus plunžerio poroje,kelių šimtųjų milimetro dalių sluoksnį cilindro stūmoklių variklio grupėje ir kelių dešimtųjų milimetro dalių sluoksnį reduktoriaus krumpliaračiuose.
Ką reiškia garantija, kad automobilis bus apsaugotas 100 000 km ridos?
Tai reiškia, kad nurodytu laikotarpiu eksploatuojant automobilį įprastiniu režimu paviršiai nenusidėvės. Pavyzdžiui, jei po 99 tūkst. km ridos ant cilindro sienelės atsiras įdrėskimas, tai revitalizantas savo regeneracinėmis savybėmis pašalins šį defektą. Įdrėskimas „užaugs“!
Taip išeina, kad galima važiuoti visai be alyvos?
Važiavimas be alyvos – tik efektyvus būdas, kuris parodo unikalias metalokeramikos sluoksnio savybes. Revitalizantas – tai ne produktas, skirtas važiavimui be alyvos, o būdas padidinti automobilio mazgų resursus ir patikimumą.
Alyva atlieka ne tik sutepimo funkciją, tačiau ir valo, atvėsina, atlieka hidraulinio skysčio funkcijas (dirbant hidrokompresoriams) ir kt. Dėl to, net ir po revitalizacijos proceso automobiliui reikalinga alyva.
Tačiau, ekstremaliomis situacijomis (nutekėjus alyvai, važiavimas pramuštu karteriu) revitalizantas užtikrina Jūsų automobiliui patikimą apsaugą.
Atlikus techninę apžiūrą nustatytas didelis išmetamųjų dujų toksiškumas…
Priežastys dėl ko padidėja išmetamųjų duju toksiškumas gali būti šios: degalų kokybe ir tai, kaip sureguliuota ir veikia kuro aparatūra. Tačiau dažniausiai pasitaikanti priežastis – variklio nusidėvėjimas. Xado revitalizantas šiuo atveju vienareikšmiškai padės, jo naudojimas išmetamųjų dujų toksiškumą sumažins dešimtimis, o pagal kai kuriuos duomenis, ir šimtais kartų.
Kaip taupomi degalai?
Automobilyje su tam tikra rida degalai visų pirma taupomi, panaudojus Xado priedus, kompensavus variklio dilimą ir atstačius darbinius parametrus iki gamyklinių. Naujame variklyje degalus padeda taupyti sujungimų optimizavimas ir trinties nuostolių sumažinimas.
Ar padės XADO esant per didelėms alyvos sąnaudoms?
Per dideles alyvos sąnaudos gali būti dėl dar įvairesnių priežasčių – cilindro stūmoklių grupės detalių dilimas, sluoksniavimasis ar stūmoklių žiedu gedimas, vožtuvų riebokšliu defektas, alyvos nutekėjimas per sujungimus ir kt. Jei kaltas tik nusidėvėjimas, revitalizantas tikrai padės.
Varikliui veikiant tuščiąja eiga mirksi alyvos spaudimo lemputė. Ar revitalizantas padės?
Yra daug priežasčių, dėl kurių gali sumažėti alyvos spaudimas – nuo paprasto daviklio gedimo iki rimto alyvos siurblio, įdėklo ar švaistiklio kakliuko nusidėvėjimo. Jei dilimas nekritinis (100 %), revitalizantas būtinai padės!
Ar ilgą laiką nevažinėjant automobiliu Xado priedas gali nusėsti dugninėje ir prarasti savo efektyvumą?
Nesijudinkite, tikrai nenusės. Pagal naudojimo instrukcijas, po revitalizanto supylimo variklis turi veikti tuščiąja eiga 2–5 minutes. Per tą laiką revitalizantas lokalizuojasi besitrinančių porų paviršiuose ir vėliau bus efektyvus, nepaisant pertraukų eksploatuojant mechanizmą.
Aš nusipirkau naudotą automobilį. Kokius priedus naudojo pirmasis – nežinau. Ar galima tokiu atveju naudoti XADO?
Net jei anksčiau variklyje buvo naudojami kokie nors priedai, jie neturės įtakos revitalizanto veikimui.
Kokią alyvą naudojant (seną, naują, sintetinę, mineralinę) geriausia apdoroti detales?
Neturi jokios reikšmės, kadangi revitalizantas derinamas su visais alyvų tipais, nesukelia jokių cheminių reakcijų ir nekeičia alyvų fizikinių, cheminių ir kitų eksploatacinių savybių. Revitalizantas su alyva tik pasiekia trinties paviršius.
Kas naudojant revitalizantą vyksta su honingavimu?
Honingavimas reikalingas tam, kad būtų užtikrintas sąlyginai saugus detalių sukibimas ir alyva būtų sulaikoma ant cilindro sienelių.
Revitalizantas modifikuoja honingavimą intensyvesnio sąlyčio vietose (cilindro stūmoklių grupės viršutinio nejudančio taško srityje) ir išlaiko jį nepakitusį neapkrautose zonose.
Kodėl automobilio gamintojai nerekomenduoja naudoti papildomų priedų?
Šiuolaikinis automobilis – tai technologinės ir konstrukcinės minties junginys. Tačiau nuolatinė konkurencija ir modelių kaita diktuoja savo sąlygas – taupoma ir mazgai gaminami su minimalia tvirtumo atsarga. Reikia pripažinti tiesa, automobilius gamina ne tam, kad jie ilgiau tarnautų, o su tikslu parduoti kuo daugiau.
Be to, automobilių gamintojai neatsižvelgia į mūsų realijas (kelių ir degalų kokybę). Norime prabrėžti: Xado revitalizantas pagerina automobilio resursą, suteikia detalėms papildomą atsparumo ir patikimumo atsargą ir yra tarsi papildoma apsauga.
Norėjau apdoroti savo naują automobilį, tačiau jam galioja garantija…
Mūsų giliu įsitikinimu, būtent automobilio įdirbimo metu yra tinkamiausias laikas apdoroti variklį! Taip yra dėl to, kad revitalizanto naudojimas ypač efektyvus detalių įdirbimo metu. Naudojant revitalizantą, detalių įdirbimas įvyks greičiau, efektyviau ir minkščiau, beveik neprarandant metalo „drožlėms“.
Tačiau būtinai pasiteiraukite savo automobilio gamintojo oficialaus atstovo dėl tepalų ir papildų naudojimo garantinio laikotarpiu.
Girdėjau, kad papildomi priedai alyvoje užkemša filtrus?
Xado gelis-revitalizantas lengvai tirpsta alyvoje, nepakeisdamas jo klampumo ir kitų fizikinių ir cheminių savybių. Jis laisvai praeina per filtruojamuosius elementus ir patenka ant darbinių paviršių.
Ar eksploatavimo metu metalokeramikos sluoksnis nenubirės?
Ne. Metalo ir revitalizanto tarpusavio difuzija sąlygoja kristalinio reljefo susidarymą 10–30 mkm gylyje. Todėl tarp matricos paviršiaus ir metalo keramikos sluoksnio nėra apibrėžtos ribos, o tai reiškia, kad metalo keramika negali atsisluoksniuoti.
Panaudojus Xado revitalizantą gaunamas itin tvirtas paviršius. Ar galima bus ištekinti variklį esant reikalui?
Šis klausimas kelia nerimą daugeliui automobilių mėgėjų. Skubame juos nuraminti. Papildomas sluoksnis formuojasi10-30 mkm gylyje. Tekinimo įrankis lengvai pašalina dešimtąsias milimetro dalis! Reikia nepamiršti, kad tradicinio kapitalinio remonto gali ir neprireikti. Išskirtinės revitalizanto savybės atstatyti nusidėvėjusių detalių geometriją leidžia iš viso atsisakyti varginančio ir brangaus remonto.
Ar keramikos sluoksnis gali peraugti virš normos? Ar neužkals variklis?
Ne, neužkals. Revitalizacija – savaime reguliuojamas procesas. Būtina sąlyga revitalizacijai – paviršių trintis. Kai susiformuoja naujas paviršius, trintis stipriai sumažėja. Tada paviršius nustoja augęs.
Ar galima atskirai apdoroti dyzelinį variklį ir kuro aparatūrą ar geriau tai daryti vienu metu?
Revitalizanto naudojimo patirtis rodo, kad geriau tai daryti vienu metu. Kadangi apdorojant juos vienu metu pagerėja ne tik variklio darbas (padidėja jo galingumas), bet ir kuro aparatūros darbas. Padidėja spaudimas ir pagerėja degalų padavimas, o tai įrodo faktas, kad yra taupomi degalai. Tokiu būdu pasiekiamas dvigubas efektas.
Geroje sintetinėje alyvoje jau yra visų reikalingų priedų.
Vartotojiška visuomenė nustato savo taisykles. Gamintojai bet kokia kaina stengiasi iki minimumo sumažinti išlaidas ir padaryti produktą pigesnį. Tai galima puikiai pritaikyti ir alyvų aprašymams: priedų paketų alyvose vos pakanka atitikti minimalius reikalavimus, jau nekalbant apie ką nors daugiau.
Ar nepakenks revitalizantas turbinai?
Revitalizantas apsaugo turbiną ir pailgina jos darbo laiką. Turbina pagaminta taip, kad praktiškai visais darbo režimais jos slydimo guoliai sutepami sąlyginai storu alyvos sluoksniu (hidrodinaminis sutepimo režimas). Esminiai guolių pažeidimai susidaro variklį užvedant ir išjungiant, kai pažeidžiamas šis alyvos sluoksnis. Revitalizantas suveikia kaip tik šiais turbinai pavojingais režimais, suformuodamas ant guolių apsauginį sluoksnį ir tuo pačiu pailgindamas turbinos darbo laiką.
Kada rekomenduojama naudoti gelį cilindrams? Juk yra gelis revitalizantas varikliui?
Gelis revitalizantas cilindrams skirtas jų darbinių paviršių apdorojimui ir pilamas tiesiogiai ant cilindro sienelių, siekiant pašalinti jų geometrijos defektus (elipsiškumą), įdrėskimus ir įbrėžimus (iki 0,1 mm). Šį produktą efektyvu naudoti net atliekant tradicinį kapitalinį remontą. Cilindro stūmoklių grupė, dujų paskirstymo mechanizmo alkūninio veleno guoliai prieš galutinį variklio surinkimą sutepami gelio revitalizanto cilindrams ir alyvos mišiniu (naudojant vienodas proporcijas), taip siekiant užtikrinti jų efektyvų įdirbimą, pašalinti remonto netikslumus ir itin padidinti resursą.
Automatai CVT su kintamo greičio V formos diržo variatoriumi pasižymi kaprizingumu. Ar padės revitalizantas?
Taip, padės. Variatoriaus silpnoji vieta yra pleištinio diržo paviršiaus kontaktas, ir šį kontaktą revitalizantas efektyviai padeda apsaugoti.
Be to, revitalizantas apsaugos kitas metalines detales: krumpliaračius, guolius ir sankabos detales.
Ar revitalizantas nepakenks savaiminio blokavimo diferencialo sankabos darbui?
Nepakenks. Revitalizantą galima drąsiai naudoti savaiminio blokavimo diferencialų tiltuose. Agregatas sukonstruotas tokiu būdu, kad sankabos sukimosi momento perdavimas vyksta per alyvą ir priklauso nuo jos klampumo. Revitalizantas neturi poveikio alyvos klampumo savybėms.
Ką pilti į mechaninę pavarų dėžę, kur naudojama automatinių transmisijų skystis?
Šiuolaikinėse mechaninėse pavarų dėžėse, kur vietoje alyvos naudojamas skystis automatinėms transmisijoms, rekomenduojama naudoti gelį pavarų dėžėms ir reduktoriams.
Šiuolaikinės robotizuotos pavarų dėžės yra tarpinis variantas tarp mechaninės ir automatinės pavarų dėžės. Kokį gelį naudoti joms?
Iš esmės, robotizuotos pavarų dėžės ir pavarų dėžės su dvigubu sukibimu (Dual clutch transmission) yra patobulintos mechaninės pavarų dėžės. Joms rekomenduojamas gelis pavarų dėžėms ir reduktoriams.
Kaip pasiekiamas pavarų perjungimo sklandumas?
To pasiekiama formuojant apsauginį sluoksnį. Revitalizanto išskirtinumas pasižymi tuo, kad jis formuoja apsauginį sluoksnį ne tik ant juodųjų, tačiau ir ant spalvotųjų metalų. Ypač ant sinchronizatorių, kurie gaminami iš spalvotųjų metalų (bronzos lydiniai), ir atsako už pavarų perjungimą.
Gaudžia pavarų dėžė. Ar padės XADO?
Yra dvi priežastys, dėl ko gali sustiprėti triukšmas transmisijos mechanizmuose. Pirmu atveju, gaudesys atsiranda palaipsniui ir yra susijęs su krumpliaračio dantų, guolių ar velenų dilimu. Šiuo atveju revitalizantas visada padės. Tačiau kartais pavarų dėžė skleidžia triukšmą nuo pat eksploatacijos pradžios, o tai akivaizdžiai byloja apie gamyklinius trūkumus (per smarkus krumpliaračių kabinimasis ir kt.). Revitalizantas bus veiksmingas ir šiuo atveju, tačiau esant esminiams defektams triukšmas visiškai nedings.
Mano variklio įpurškimo sistema „Common Rail“, variklis dyzelis (CRDi). Ar buvo atlikti bandymai su tokiais varikliais?
Taip, gelis revitalizantas kuro aparatūrai nuolat testuojamas naujiems konstrukciniams sprendimams. Šiuolaikinės dyzelinių variklių maitinimo sistemos, tokios kaip „Common Rail“, „Pumpe-Düse“ (siurblys-purkštuvas), kad sudarytų aukštą spaudimą turi plunžerio tipo siurblius, kur labiausiai dilimui pasiduoda plunžeris ir įvorė. Nėra jokių techninių apribojimų revitalizanto naudojimui šiose sistemose. Be to, ant plunžerio susidarantis sluoksnis apsaugo sudėtingą mechanizmą nuo nekokybiškų degalų (degalų su mechaniniais nešvarumais, vandeniu, blogomis sutepimo savybėmis „sausa saliarka“).
Ar XADO yra toksiškas?
Ne, revitalizantai nėra nuodingi ir juos galima naudoti pagal paskirtį be jokių apribojimų.